This page has moved to a new address.

Nie zachowuj się jak przedszkolak!

Cafe GPW: Nie zachowuj się jak przedszkolak!

środa, 8 grudnia 2010

Nie zachowuj się jak przedszkolak!

Sytuacja autentyczna zasłyszana w lokalnym radiu. Cykliczny wywiad z przedszkolakami. Temat wiadomy: Mikołaj i święta. Wyjątkowo zamiast pytań, dzieciaki miały narysować, co chciałyby dostać pod choinkę.

I tak, żeby krótko wymienić najpopularniejsze rysunki: laptopy, konsole, mp3 playery, telefony komórkowe, lego, jakieś inne zabawki w stylu barbie czy miśki. To była treść 95% obrazków.
Tylko JEDEN obrazek przedstawiał słownik angielsko-polski - rysunek wykonany przez dziewczynkę, której marzeniem było nauczenie się języka obcego.

Bez zmyślania, czy wyolbrzymiania. Takie były odpowiedzi przedszkolaków. Podkreślam: przedszkolaków.

Zastanawia to, że jakby zadać to samo pytanie starszym ludziom - nastolatkom, czy młodym dorosłym ludziom, odpowiedzi byłyby prawie takie same. Może bez klocków lego, czy lalek barbie.
Chcecie dowód? Popatrzcie na swoich przyjaciół, znajomych, którzy pracowali za granicą. Co zrobili z zarobionymi pieniędzmi? Lustrzanki, laptopy, ciuchy, imprezy...
Zresztą sam podobnie postępowałem z pieniędzmi kilka lat temu po powrocie z UK.

Żyjemy w czasach, w których naokoło stara nam się wpoić przekonanie, że pewne rzeczy musimy mieć (poprzez reklamę, znajomych). Że coś jest trendy, przydatne, fajne itp. Jak widać na przykładzie przedszkolaków, takie inwazyjne działanie dociera nawet do najmłodszych. Wystarczy, że dotrze do kilku, a u reszty pojawia się wewnętrzne pragnienie: Jasiu ma komórkę, ja też chcę!
Zbieżność zainteresowań maluchów i dorosłych co do przedmiotów, które chcą posiadać, jest niesamowita.

Mało kto mówi, że musimy oszczędzać. Bo oszczędzanie nie jest fajne. Jest nudne. Poza tym musimy wydawać kasę, żeby gospodarka się rozwijała (argument ze 100 razy słyszany przeze mnie w radiu).

Czasem chyba warto mieć własny rozum i postępować wbrew tłumowi.

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna