This page has moved to a new address.

Fibonacci retracement

Cafe GPW: Fibonacci retracement

środa, 18 stycznia 2012

Fibonacci retracement

Ostatnio szukałem dobrych artykułów opisujących działanie poziomów Fibonacciego. Po angielsku nazywają się Fibonacci retracement i są bardzo przydatne jeśli chodzi o trading. A że ostatnio zająłem się inwestowaniem na forexie to i zauważyłem, że te korekty są bardzo częste. Są to dobre okazje, żeby zając pozycję po lepszej cenie.

Długo był to mój główny problem. Kupowałem na górce, a potem nagle kurs pikował w dół, a ja liczyłem straty. Bardziej doświadczeni gracze po prostu czekają na korektę i kupują po lepszej cenie by maksymalizować swoje zyski.

Wszystko to bierze się z natury trendu. Jeśli jest trend rosnący, to kurs robi coraz to wyższe szczyty po których następują dołki, przy czym każdy jest wyżej od poprzedniego.

Na odwrót jest przy trendzie spadkowym. Kurs robi coraz to niższe dołki, z których każdy jest niżej od poprzedniego.

Żeby lepiej rozpoznać trend, używam po prostu tzw. rainbow chart. Łatwo pozwala to określić bieżący treng, jak na przykładzie poniżej:



Wtedy wystarczy narysować Fibonacci retracement i już zajmowanie pozycji jest łatwiejsze, co wyraźnie widać na obrazku poniżej:



Więcej informacji jest zamieszczanych po angielsku na wspomnianej stronie. Jeśli ktoś jest zainteresowany tematyką to powinien poszukać w google pod hasłem fibonacci trading (albo udać się na stronę wskazaną w linku).

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna